«Ξαναζωντανεύει» ο αρχαίος ποταμός Ιλισσός που είχε καλυφθεί από το τραμ. Θα γίνει πάρκο μήκους 1,5 χλμ
Www.true.gr

«Ξαναζωντανεύει» ο αρχαίος ποταμός Ιλισσός που είχε καλυφθεί από το τραμ. Θα γίνει πάρκο μήκους 1,5 χλμ

Σχέδια να «ξαναζωντανέψει» ο ποταμός της Αθήνας Ιλισσός γίνονται με την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών. Από τη δεκαετία του 1960 ο ποταμός άρχισε να σκεπάζεται και μερικά χρόνια αργότερα από πάνω του κατασκευάστηκε η γραμμή του τραμ.
Όμως, με τα χρόνια η κακή συντήρηση και οι κραδασμοί του τραμ προκάλεσαν σοβαρές ζημιές στη σήραγγα κάτω από τις γραμμές του τραμ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ανασταλεί η λειτουργία του από τη στάση του Νέου Κόσμου μέχρι το Σύνταγμα.

Οι πολεοδόμοι πρότειναν αντί να επισκευάσουν την πλάκα της σήραγγας, που θα κόστιζε έως και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, να αφαιρεθεί ώστε να αποκαλυφθεί ο αρχαίος Ιλισσός.
Στην αρχαιότητα κατά μήκος του ποταμού υπήρχαν δεκάδες πεύκα. Σε αυτό το ειδυλλιακό τοπίο δίδασκε ο Σωκράτης.


Αθήνα, ο Ιλισσός με ακάλυπτη ακόμα την κοίτη του και η γέφυρα της οδού Πετμεζά. Φωτογραφία Ιωάννη Κανδήλη του 1965.
Την αναβίωση αυτού του τοπίου προτείνουν και οι πολεοδόμοι, καθώς σκέφτονται κατά μήκος του ποταμού να δημιουργήσουν πάρκο μήκους 1,5 χιλιομέτρου.

«Η ανακατασκευή της γραμμής του τραμ θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή. Προτείνουμε να μην επισκευαστεί η σήραγγα, αλλά να αποκαλυφθεί το ποτάμι και να κατασκευαστεί πεζόδρομος από την Ακρόπολη μέχρι το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που θα διασχίζει την καρδιά της πόλης», δήλωσε στην Telegraph η πολεοδόμος Κατερίνα Χριστοφάκη.




Αθήνα, ο Ιλισσός ύστερα από βροχή και η γέφυρα στην οποίαν κατέληγε η οδός Πετμεζά. Στο βάθος η παλιά εκκλησία και η υπ’ ανέγερση νέα του Αγίου Παντελεήμονος. Στην κορυφή του λοφίσκου τα ερείπια του παλαιού ανεμόμυλου, 1914. Φωτογραφία Ιωάννη Κανδήλη
Η Αθήνα είναι μια από τις λιγότερο πράσινες πόλεις της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, κατατάσσεται 22η στον κατάλογο των 30 πόλεων του European Green City Index. Η Κοπεγχάγη είναι πρώτη και το Λονδίνο ενδέκατο.
Έτσι, με αυτή την πρόταση γίνεται ένα σημαντικό βήμα προς την ανάπλαση της Αθήνας.
Η ιδέα μοιάζει με το High Line της Νέας Υόρκης, ένα από τα πιο γνωστά και πετυχημένα γραμμικά πάρκα.

Το σχέδιο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και έχουν ξεκινήσει οι έρευνες σκοπιμότητας. «Μόλις έχουμε ανοίξει τον διάλογο. Πιστεύουμε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια δεκαετία. Θεωρούμε ότι είναι κάτι που θα αρέσει στους περισσότερους Αθηναίους», ανέφερε η κ. Χριστοφοράκη.

Η γραμμή του τραμ πιθανότατα θα μετακινηθεί στη λεωφόρο Συγγρού όπως ήταν αρχικά σχεδιασμένη.


Όπως δήλωσε ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας πρόκειται «για τον σχεδιασμό του 2002 το οποίο δεν προχώρησε λόγω αντιδράσεων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας η οποία δεν ήθελε το τραμ να περάσει μέσα από την αρχαιολογική ζώνη της πύλης του Αδριανού κάτι που εν τέλει αποκαλύφθηκε ότι ήταν υπερβολικοί φόβοι».

Και συνέχισε «Το τραμ μπορεί να ανέβει τη Συγγρού αλλά και να κατέβει ώστε να φτάσει στο Σταύρος Νιάρχος. Στόχος είναι να ξαναπεράσει νερό, να ζωντανέψει το ποτάμι σε αυτά τα 1.000 μέτρα από το Καλλιμάρμαρα μέχρι το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης».

Οι φωτογραφίες προέρχονται από τη συλλογή της συλλέκτριας Λίζας Κουτσαπλή και τον φωτογράφο Ιωάννη Κανδήλη

Πηγή : mixanitouxronou.gr

Διαβάστε περισσότερα
Αφήστε το σχόλιο σας:
True.gr