Θέλετε να διατηρήσετε την καρδιά και τα αγγεία σας υγιή; Τι πρέπει να τρώτε σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα

Θέλετε να διατηρήσετε την καρδιά και τα αγγεία σας υγιή; Τι πρέπει να τρώτε σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα

Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε εάν ενδιαφέρεστε για τη συνολική σας υγεία και καλή κατάσταση είναι το πώς θα διατηρήσετε τα αγγεία σας υγιή.

Τα αγγεία παίζουν σημαντικό ρόλο στον οργανισμό μας καθώς είναι υπεύθυνα για την κυκλοφορία σημαντικών θρεπτικών στοιχείων όπως και του οξυγόνου στους ιστούς και τα όργανα σε όλο το σώμα. Κάποιοι από τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να διατηρήσετε τα αγγεία σας σε καλή κατάσταση είναι οι εξής:

– να καταναλώνετε υγιεινές τροφές (τρόφιμα χαμηλά σε σάκχαρα, λίπη και υδατάνθρακες)

– να ασκείστε (τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα)

– να αποφεύγετε τις τοξίνες όπως το αλκοόλ, τα τσιγάρα, τα ναρκωτικά κ.α.

Ας υποθέσουμε ότι γνωρίζετε όλους αυτούς τους γενικούς κανόνες. Υπάρχει κάτι ακόμη που πρέπει να κάνετε προκειμένου να διατηρήσετε τα αγγεία σας υγιή: να τρώτε περισσότερο ψάρι. Σύμφωνα με έρευνες, μόνο το 1/3 των Αμερικανών καταναλώνει ψάρι μία φορά την εβδομάδα. Σχεδόν το 1/2 το καταναλώνει μόνο σποραδικά ή καθόλου και μόνο λιγότερο από 1 στους 5 Αμερικανούς το καταναλώνει δύο φορές την εβδομάδα.

Ωστόσο, αυτή είναι η ποσότητα που συνιστάται από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία. Οι λόγοι για τους οποίους το ψάρι δεν καταναλώνεται συχνά ποικίλλουν. Άλλοι δεν γνωρίζουν πώς να το μαγειρέψουν ενώ άλλοι φοβούνται μήπως εκτεθούν σε υπερβολική ποσότητα τοξινών που υπάρχουν σε ορισμένα ψάρια.


Πώς συμβάλλουν τα ψάρια στη διατήρηση της καλής υγείας των αγγείων σας;

Τα ψάρια και τα θαλασσινά είναι πλούσια σε βιταμίνη D, σελήνιο και πρωτεΐνες και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη. Επομένως, είναι απαραίτητα σε οποιοδήποτε είδος διατροφής καθώς συμβάλλουν κατά πάρα πολύ στη συνολική υγεία. Όμως, εκείνο που τα καθιστά τόσο αποτελεσματικά για την καρδιά και τα αγγεία είναι η υψηλή τους περιεκτικότητα σε Ω3 λιπαρά οξέα.

Όσοι τρώνε ψάρι δύο φορές την εβδομάδα έχουν λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών παθήσεων κατά 36%, σύμφωνα με μία ανάλυση 20 ερευνών που διεξήχθησαν από τους καθηγητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας, Dariush Mozaffarian και Eric Rimm. Με την κατανάλωση ψαριού δύο φορές την εβδομάδα, ο οργανισμός σας εμπλουτίζεται με 2 γραμμ. Ω3 λιπαρών οξέων εβδομαδιαίως και έτσι:

– παρεμποδίζονται οι καρδιακές αρρυθμίες

– βελτιώνεται η λειτουργία των αγγείων


– ελέγχεται η πίεση του αίματος και ο καρδιακός ρυθμός

– εξουδετερώνονται οι φλεγμονές

– μειώνονται τα τριγλυκερίδια

Επίσης, οι Mozaffarian και Rimm έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση ψαριού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου όπως και το νευρικό του σύστημα.

Ωστόσο, δεν προτείνεται η κατανάλωση οποιουδήποτε είδος ψαριού καθώς κάποια από αυτά ενδέχεται να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο και άλλους βλαβερούς ρύπους. Θα πρέπει να αποφεύγετε τους καρχαρίες, τον ξιφία, τα σκουμπριά του Ατλαντικού Ωκεανού ή τα πλακοεπιδόψαρα. Αντίθετα, μπορείτε να τρώτε δύο κομμάτια σολομό την εβδομάδα, ρέγγα, γαρίδες, κονσερβοποιημένο τόνο με χαμηλά λιπαρά, μπακαλιάρο και γατόψαρο.

Επιμέλεια κειμένου Σωτηριάδου Χριστίνα

Πηγή: newsitamea.gr