Η τελευταία και πολύ επεισοδιακή εμφάνιση της Αλίκης Βουγιουκλάκη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η Αλίκη έστειλε το γιουχάρισμα πίσω στον εξώστη με δυο μόνο προτάσεις

Είναι γνωστό ότι η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν η πρώτη ηθοποιός που βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (τότε ονομαζόταν Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου), το 1960 για την ερμηνεία της στη Μανταλένα. Τριανταπέντε χρόνια μετά η ίδια ηθοποιός στο ίδιο μέρος για το ίδιο Φεστιβάλ Κινηματογράφου θα έρθει αντιμέτωπη με κάποιες αποδοκιμασίες από το κοινό. Η απάντηση της έχει τρομερό ενδιαφέρον.

Το ημερολόγιο έγραφε 12 Νοεμβρίου του 1995. Βρισκόμαστε στην τελετή λήξης και στην απονομή των βραβείων του 36ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η τότε παρουσιάστρια της βραδιάς, η ηθοποιός Θέμις Μπαζάκα καλεί στην σκηνή μια ηθοποιό που συνέδεε την καλλιτεχνική της πορεία με την ιστορία του Φεστιβάλ, την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η Αλίκη ανεβαίνει στην σκηνή και έρχεται αντιμέτωπη με αρκετές αποδοκιμασίες από τον β’ εξώστη. Η ηθοποιός δεν χάνει την ψυχραιμία της, παίρνει μερικές ανάσες, κοιτάει στα μάτια όσους την αποδοκιμάζουν και τους απαντάει μοναδικά και πάντα με χαμόγελο:

Θέλω να σας ακούσω μέχρι τέλος. Διασκεδάζω με εσάς, γιατί με εμένα ονειρευτήκατε από τις οθόνες και εσείς είσαστε ακόμα στον εξώστη


Από που ακουγόταν οι αποδοκιμασίες;
Οι αντιδράσεις προέρχονταν από τον βήτα εξώστης, ο οποίος πάντα ήταν και ο πιο παρεμβατικός. Ως βήτα εξώστης χαρακτηριζόταν η δυναμική παρουσία των νέων που παρακολουθούσαν τις προβολές των διαγωνιζόμενων ταινιών από το δεύτερο εξώστη του θεάτρου, ασκώντας ταυτόχρονα έντονη κριτική στις ταινίες που είχαν προβληθεί. Αξίζει να αναφερθεί ότι η δυναμική και η έντονη επιδοκιμασία ή αποδοκιμασία των ταινιών επηρέαζε πολλές φορές τις κριτικές επιτροπές ενώ πολλοί κριτικοί ταινιών συμπεριλάμβαναν τις αντιδράσεις στα γραπτά τους.


Στις αρχές ο βήτα εξώστης, λόγω και του φθηνού εισιτηρίου, συγκέντρωνε φοιτητές και μαθητές που αγαπούσαν τον κινηματογράφο. Με το πέρασμα των χρόνων όμως και όταν ο εξώστης μεταμορφώθηκε σε κέντρο λήψης αποφάσεων για την τύχη μιας ταινίας, προσέλκυσε όλους εκείνους που ήθελαν να εκφράσουν την άποψή τους για τις ταινίες. Κάπως έτσι ο βήτα εξώστης κατέληξε να γίνει ο ρυθμιστής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης,

Πηγή : mikropragmata.lifo.gr