Σημαντικό για την Υγεία μας: 10 Πράγματα που Πρέπει να Κάνουμε για να Έχουμε Γερά Κόκαλα

Η οστεοπόρωση είναι από τις πιο διαδεδομένες παθήσεις των οστών στον κόσμο. Αυτή η πάθηση κάνει τα κόκαλα αδύναμα και εύθραυστα και επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Εάν ξεκινήσετε από νωρίς, θα σιγουρέψετε πως τα κόκαλά σας θα είναι δυνατά ακόμα και όταν γεράσετε. Είναι σημαντικό όμως να μιλήσετε πρώτα με τον γιατρό σας πριν κάνετε κάποια σημαντική αλλαγή στις συνήθειές σας.

10. Σιγουρέψτε πως παίρνετε αρκετό ασβέστιο.

Τα οστά μας περιέχουν το 99.5% του συνολικού ασβεστίου που υπάρχει στο σώμα, οπότε για να αποτρέψετε την οστεοπόρωση θα πρέπει να παίρνετε πολύ από αυτό το θρεπτικό συστατικό.

Οι γυναίκες κάτω των 50 πρέπει να καταναλώνουν 1,000 mg τη μέρα, ενώ όσες είναι άνω των 51 θα πρέπει να καταναλώνουν 1,200 mg καθημερινά.

Οι άντρες κάτω των 70 πρέπει να καταναλώνουν mg καθημερινά, ενώ όσοι είναι άνω των 71 χρειάζονται 1,200 mg καθημερινά.

9. Μην ξεχνάτε την βιταμίνη D.

Η βιταμίνη D είναι ένα από τα πιο σημαντικά μικροθρεπτικά συστατικά στο σώμα μας. Την αποκαλούν και βιταμίνη του ήλιου καθώς παράγεται όταν εκτιθόμαστε στις ακτίνες του ήλιου.

Είναι υπεύθυνη για πολλές διαδικασίες, συμπεριλαμβανομένου και της λειτουργίας του εγκεφάλου. Είναι επίσης σημαντική για υγιή οστά και δόντια επειδή βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου.

Αν παίρνετε αρκετό ασβέστιο αλλά όχι αρκετή βιταμίνη D, ακόμα κινδυνεύετε να πάθετε οστεοπόρωση.

8. Διατηρήστε σταθερό το βάρος σας.


Μπορεί να θελήσετε να χάσετε βάρος αλλά αυτό δεν είναι καλός τρόπος να βοηθήσετε τα οστά σας. Ιδιαίτερα στην πρώτη περίοδο μετά την εμμηνόπαυση, γιατί θα τα θέσετε σε μεγάλο κίνδυνο.

Το καλύτερο είναι να μείνετε στο φυσιολογικό σας βάρος. Μην ακολουθείτε εξαντλητικές δίαιτες και προσπαθήστε να μην πάρετε βάρος απότομα. Να έχετε υγιεινό τρόπο ζωής και ισορροπημένη διατροφή.

7. Γυμνάστε το σώμα σας.

Μετά τα 30, τα οστά αρχίζουν σταδιακά να χάνουν μάζα. Για να τα βοηθήσετε να μείνουν όσο πιο υγιή γίνεται, θα πρέπει να κάνετε σωματική άσκηση γιατί την χρειάζονται όσο και οι μυς.

Μπορείτε να αρχίστε το περπάτημα, να πάτε σε γυμναστήριο ή ακόμα και χορό. Συμβουλευτείτε βέβαια πρώτα τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε κάτι και να ακούτε το σώμα σας.

6. Σταματήστε το κάπνισμα.

Έρευνες δείχνουν πως η νικοτίνη έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πυκνότητα των οστών μας. Εάν είστε καπνιστής, καλό θα ήταν να προσπαθήσετε να το κόψετε. Το να έχετε υγιή και δυνατά οστά δεν είναι αρκετά καλό κίνητρο;

5. Προσέξτε πόσο καφέ καταναλώνετε.

Η υπερβολική καφεΐνη βλάπτει τα οστά μας επειδή μειώνει την απορρόφηση του ασβεστίου. Οι γιατροί συνιστούν να πίνουμε μέχρι 4 κούπες τη μέρα.

4. Τα οστά μας χρειάζονται Ω-3.


Σε συνδυασμό με μέτρια σωματική δραστηριότητα, τα ω-3 λιπαρά οξέα επηρεάζουν πολύ την πυκνότητα των οστών μας και μπορούν να μειώσουν τους πόνους στις αρθρώσεις.

3. Σκεφτείτε να πάρετε συμπλήρωμα κολλαγόνου.

Το γνωρίζατε πως η οργανική οστεϊκή μάζα αποτελείται κατά 90% από κολλαγόνο; Εκτός από την απώλεια οστεϊκής πυκνότητας, τα επίπεδα κολλαγόνου στο σώμα μειώνονται δραματικά, με αποτέλεσμα τα οστά να γίνονται εύθραυστα και να σπάνε.

2. Να καταναλώνετε αρκετή πρωτεΐνη.

Αμέτρητες έρευνες έχουν δείξει πως η πρόσληψη πρωτεΐνης σχετίζεται με την πυκνότητα των οστών. Πράγματι, το ασβέστιο και η πρωτεΐνη συνεργάζονται για να τα κρατήσουν υγιή.

1. Ελαττώστε την πρόσληψη αλατιού.

Ειδικοί επιστήμονες λένε πως το υπερβολικό αλάτι θέτει τα οστά σε κίνδυνο. Οι περισσότεροι όμως χρησιμοποιούμε καθημερινά επιτραπέζιο αλάτι στο φαγητό μας με αποτέλεσμα των απώλεια ασβεστίου. Οπότε, καλό θα ήταν να το περιορίσετε.

Μην αναβάλετε την υγεία σας και ακόμα και αν είστε 20, αρχίστε να φροντίζετε για τα οστά σας!

Πηγή