Δεν την Αποκαλούν Τυχαία οι Γιατροί την καλύτερη δίαιτα στον Κόσμο. Αυτός είναι ο Λόγος που τους έχει Ξετρελάνει
Www.true.gr

Δεν την Αποκαλούν Τυχαία οι Γιατροί την καλύτερη δίαιτα στον Κόσμο. Αυτός είναι ο Λόγος που τους έχει Ξετρελάνει

Στην λίστα με τις καλύτερες δίαιτες του κόσμου, υπάρχει και η δίαιτα DASH και είναι η καλύτερη για αρκετά χρόνια.

Οι γιατροί λένε πως είναι η πιο αποδοτική δίαιτα και μπορεί να δυναμώσει την υγεία όποιου την ακολουθήσει.

Σύμφωνα με γιατρούς, η δίαιτα DASH παίρνει 3,3 στα 5 στην αποδοτική απώλεια βάρους και 4,5 στα 5 στην προώθηση της υγείας.

Δείτε τα χαρακτηριστικά της και γιατί θεωρείται μία από τις καλύτερες:

Τι είναι η δίαιτα DASH?

Η δίαιτα DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension – Διατροφική Προσέγγιση για την Μείωση της Υπέρτασης) είναι μία δίαιτα που έχει αναπτυχθεί ειδικά για την μείωση της πίεσης όταν ένα άτομο είναι υπερτασικό.

Αλλά αργότερα, οι επιστήμονες είδαν πως λύνει και πολλά άλλα προβλήματα: μειώνει την χοληστερόλη, αποτρέπει εγκεφαλικά και καρδιακά και εξισορροπεί το βάρος. Επίσης, αυτή η δίαιτα είναι η καλύτερη για την πρόληψη του διαβήτη.

Ποια είναι η ιδέα πίσω από την δίαιτα αυτή; 

Όλα τα απαραίτητα συστατικά (ασβέστιο, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες) που είναι υπεύθυνα για την λειτουργία του εγκεφάλου και των οργάνων, καθώς και για την υγεία των μαλλιών και του δέρματος, είναι ισορροπημένα στην διατροφή αυτή.



Είναι επίσης βολική γιατί δεν θα χρειάζεται να μετράτε θερμίδες, απλά να τρώτε τα συνιστώμενα προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, σιτηρά, τροφές με πρωτεΐνη και γαλακτοκομικά) και να μειώσετε την ποσότητα αλατιού στο φαγητό.

Αυτή η διατροφή έχει δημιουργηθεί για όσους θα πρέπει να φροντίζουν το τι τρώνε για όλη τους την ζωή και γι’αυτό δεν χρειάζεται να πεινάσετε. Απλά να ακολουθείτε κάποιους βασικούς κανόνες.

Βασικοί κανόνες: 

Δεν έχει να κάνει τόσο με την ποσότητα όσο με την ποιότητα του φαγητού. Υπάρχουν κάποιες βασικές αρχές που θα πρέπει να ακολουθείτε:

  • Να πίνετε 2 λίτρα νερό τη μέρα.
  • Να τρώτε 5 φορές τη μέρα με το βάρος του κάθε γεύματος να μην ξεπερνάει τα 215 γραμμάρια.
  • Κάθε μέρα θα πρέπει να καταναλώνετε περίπου 2,000-2,500 θερμίδες.
  • Γλυκά: όχι περισσότερες από 5 φορές την εβδομάδα.
  • Να τρώτε περισσότερα δημητριακά, ξηρούς καρπούς, φασόλια, άπαχο κρέας και λαχανικά.
  • Να αποφεύγετε αναψυκτικά και αλκοόλ.
  • Μπορείτε να τρώτε μέχρι 8 σνακ τη μέρα (πέρα από τα βασικά γεύματα.) Αλλά να τα τρώτε μόνο αν πεινάτε πάρα πολύ.
  • Απαγορεύεται το κάπνισμα.
  • Ελαττώστε το αλάτι σε 2-3 κ.γ κάθε μέρα.
  • Η διατροφή σας θα πρέπει να περιλαμβάνει ψωμί ολικής άλεσης.
  • Αποφύγετε καπνιστές ή λιπαρές τροφές, πίκλες, σφολιατοειδή και κονσέρβες με ψάρια ή κρέατα.

Τι μπορείτε να τρώτε:  

Σύμφωνα με την δίαιτα DASH, για να φτιάξετε ένα καλό πλάνο διατροφής θα πρέπει να σκεφτείτε τους στόχους σας: θέλετε να χάσετε βάρος ή να γίνετε πιο υγιείς;

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, θα πρέπει να μειώσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε.

Η καθημερινή σας διατροφή θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα προϊόντα:

  • Δημητριακά: όχι λιγότερες από 7 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 1 φέτα ψωμί, 1/2 κούπα μακαρόνια)
  • Φρούτα: όχι περισσότερες από 5 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα – 1 φρούτο, 1/4 κούπα αποξηραμένα φρούτα, 1/2 κούπα χυμό.)
  • Λαχανικά: 5 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 1/2 κούπα βρασμένα λαχανικά.)
  • Γαλακτοκομικά χωρίς λιπαρά: 2-3 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 50 γρ. τυρί ή 0.15 λίτρα γάλα.)
  • Ξηροί καρποί: 5 μερίδες την εβδομάδα (μία μερίδα = 40 γρ.)
  • Ζωικά και φυτικά λιπαρά: 3 μερίδες τη μέρα ( μία μερίδα = 1 κ.γ ελαιόλαδο ή λινέλαιο.)
  • Γλυκά: όχι περισσότερες από 5 φορές την εβδομάδα (1 κ.γ μέλι ή μαρμελάδα.)
  • Υγρά: 2 λίτρα τη μέρα (νερό, πράσινο τσάι, χυμό.)
  • Πρωτεΐνη: 0,2 κιλά άπαχο κρέας, ψάρι ή αβγά.

Τι να αποφύγετε:



Φυσικά, θα πρέπει να αποφεύγουμε όλα τα τυπικά «ανθυγιεινά» προϊόντα.

Προσπαθήστε να τα βγάλετε σιγά σιγά από την διατροφή σας και τελικά θα σταματήσει ο οργανισμός σας να τα ζητάει.

Πώς να διαμορφώσετε την διατροφή σας:

Μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας πλάνο διατροφής με βάση τους κανόνες και τα προϊόντα που επιτρέπεται να φάτε.

Δεν πρέπει να κάνετε κάτι ιδιαίτερο: απλά να συμπεριλάβετε τις απαραίτητες τροφές και να αποφύγετε τις «κακές.» Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, μειώστε τις ποσότητες των μερίδων.

Μπορείτε να βρείτε και έτοιμα πλάνα που υπάρχουν στο διαδίκτυο.

Συμπέρασμα:

Η δίαιτα DASH είναι εύκολη, ασφαλής και θα σας κάνει να νιώθετε καλύτερα ενώ θα σας βοηθήσει να χάσετε το επιπλέον βάρος.

Πηγή: brightside.me

Διαβάστε περισσότερα
Αφήστε το σχόλιο σας:
True.gr