Η Διατροφή Είναι Θέμα Σωματότυπου… Δες ΤΙ Πρέπει να Τρως για να Μην Παχαίνεις, Σύμφωνα με τον Δικό σου.

Εάν ακούσετε την φράση «τύπος σώματος», πιθανώς να νομίζετε πως είναι η περιγραφή του πώς είναι κάποιος εμφανισιακά.

Αλλά δεν πρόκειται γι’αυτό. Ο τύπος του σώματος λέει στο άτομο πώς και τι πρέπει να τρώει ώστε το σώμα του να αντιδράει καλά. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για ανθρώπους που είναι σε δίαιτα και προσπαθούν να χάσουν βάρος.

Τύποι σώματος

Παρόλο που δεν ταιριάζουν όλοι σε μία από τις κατηγορίες γιατί συνήθως πρόκειται για έναν συνδυασμό τους, αυτοί οι 3 κύριοι τύποι θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε το σωστό πλάνο διατροφής και άσκησης για σας.

1. Εκτομορφικός Τύπος

Αυτά τα άτομα είναι λεπτά και ψηλά, με αδύνατο σκελετό, λίγο λίπος και λίγη μυϊκή μάζα – δυσκολεύονται να πάρουν βάρος. Κι ενώ πολλοί θεωρούν τυχερά αυτά τα άτομα γιατί δεν παίρνουν κιλά, για τους άντρες δεν είναι ότι καλύτερο, γιατί δυσκολεύονται να αναπτύξουν μυϊκή μάζα.

Αν ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία, το πιο πιθανό είναι να παλεύεις να πάρεις κιλά. Αρχικά δες ένα γιατρό, για να αποκλείσεις κάποιο λόγο υγείας, που μπορεί να προκαλεί το χαμηλό βάρος. Μετά ξεκίνα να τρως πέντε ή έξι γεύματα την ημέρα και διάλεξε ενδιάμεσα τροφές με πολλές θερμίδες, όπως ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα και αμυλώδη λαχανικά (καλαμπόκι, πατάτα, αρακά). Βεβαιώσου ότι το λίπος προσφέρει το 30% των θερμίδων σου.


2. Μεσομορφικός Τύπος

Είναι αθλητικοί, σφιχτοί και δυνατοί. Δεν είναι υπέρβαροι αλλά ούτε και λιποβαρείς. Τρώνε συνήθως ό,τι θέλουν χωρίς να ανησυχούν ιδιαιτέρως για το βάρος τους, ενώ παίρνουν και χάνουν με την ίδια ευκολία. Αναπτύσσουν εύκολα μυϊκή μάζα. Αυτός είναι ο σωματότυπος ενός δεκαθλητή.

Όσοι έχουν αυτόν τον τύπο μπορούν εύκολα να διατηρήσουν το σώμα τους, αλλά ίσως έχουν την τάση να νομίζουν ότι μπορούν να φας ότι θέλουν χωρίς να πηγαίνουν στο γυμναστήριο. Οι ίδιοι κανόνες υγείας ισχύουν και για τον τύπο αυτό. Μην ξεχνάς ότι προβλήματα υγείας, όπως διαβήτης και καρδιαγγειακές παθήσεις εξαρτώνται κι από διατροφικούς παράγοντες και είναι κίνδυνος για όλους.

3. Ενδομορφικός Τύπος

Ο ενδομορφικός τύπος έχει πολύ λίπος, πολλή μυϊκή μάζα και παίρνει εύκολα βάρος. Συνήθως σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν οι αθλητές ρίψεων. Ζυγίζουν περισσότερο και είναι πιο στρογγυλοί και χαλαροί, χωρίς απαραιτήτως να είναι παχύσαρκοι.

Αν ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία, απόφυγε τις απότομες δίαιτες – θα κάνουν τον οργανισμό σου να αποθηκεύσει ακόμα περισσότερο λίπος. Αντί γι’ αυτό, φάε πολλά μικρά γεύματα κάθε τρεις ώρες. Φάε πρωτεΐνες με χαμηλά λιπαρά -όπως ψάρι και πουλερικά και τροφές με πολλές φυτικές ίνες- για να παραμείνεις χορτασμένος.


Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως αυτοί οι σωματότυποι είναι γενικές κατηγορίες και κάθε περίπτωση χρειάζεται ξεχωριστή αντιμετώπιση.

Ένας αποτελεσματικός τρόπος να χάσετε βάρος γρηγορότερα είναι να καταλάβετε πόσο καλά το σώμα σας διαχειρίζεται τις τροφές με πολλούς υδατάνθρακες.

Εάν είστε ένα άτομο γεμάτο ενέργεια, το σώμα σας θα διαχειρίζεται καλύτερα τους υδατάνθρακες. Οπότε, αν γυμνάζεστε, δεν θα πρέπει να τους παραλείπετε. Ωστόσο, αν κάθεστε όλη μέρα και βλέπετε τηλεόραση, θα πρέπει να τους αποφεύγετε όσο περισσότερο μπορεί – και αυτό ισχύει ανεξάρτητα τον σωματότυπο.

Πηγή