Φαίνεται σαν ένας συνηθισμένος Τεράστιος Βράχος, αλλά μόλις απομακρύνεται η Κάμερα; Θα Μείνετε με το Στόμα Ανοιχτό!

Περίπου δώδεκα πέτρινα γλυπτά και ανάγλυφα καμηλών σε φυσικό μέγεθος ανακαλύφθηκαν σε μία αφιλόξενη περιοχή της ερήμου στη βόρεια Σαουδική Αραβία.

Παρόλο που η τέχνη γύρω από τις καμήλες παρατηρείται στην περιοχή εδώ και χιλιάδες χρόνια, τίποτε παρόμοιο με αυτό δεν έχει βρεθεί στο παρελθόν.  

Τα κάπως διαβρωμένα αγάλματα χρονολογούνται ότι είναι κατά προσέγγιση 2.000 ετών, σύμφωνα με τα ευρήματα του Γαλλικού Εθνικού Κέντρου Επιστημονικής Έρευνας σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουρισμού και Εθνικής Κληρονομιάς της Σαουδικής Αραβίας.

Ωστόσο, ο λόγος που οι καλλιτέχνες επέλεξαν να χαράξουν αυτά τα ζώα σε μια τόσο απομακρυσμένη περιοχή, παραμένει μυστήριο.

Οι επιστήμονες λένε ότι η περιοχή μπορεί να ήταν κάποτε τόπος λατρείας ή ότι οι καμήλες χρησιμοποιήθηκαν ως όρια.


Μία χαρακτηριστική αναπαράσταση δείχνει μία καμήλα με ένα ζώο που φαίνεται να είναι γάιδαρος, ένα ζώο που οι αρχαίοι της Μέσης Ανατολής δεν τιμούσαν συνήθως στην τέχνη. Πιστεύεται ότι η Αραβία είναι το μέρος όπου οι καμήλες εξημερώθηκαν πρώτα.  

Από τεχνική άποψη, διαφέρει επίσης από εκείνες που ανακαλύφθηκαν σε άλλες περιοχές της Σαουδικής Αραβίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η χαρακτική και λιγότερο συχνά η ζωγραφική, ήταν οι συνηθέστερες χρησιμοποιούμενες τεχνικές στην Αραβική τέχνη στην πέτρα, ενώ τα ανάγλυφα υψηλής και χαμηλής έκτασης, προορίζονταν για αρχιτεκτονική διακόσμηση.

Ως εκ τούτου, η Αραβική τέχνη στην πέτρα από τη νεολιθική εποχή (10.000 π.Χ.) έως τη σύγχρονη εποχή, τείνει να είναι γραμμική και δισδιάστατη.


Τα πιο συνηθισμένα θέματα στην Αραβική χερσόνησο είναι οι σκηνές πολέμου, κυνηγιού, των πομπών των ζώων, αινιγματικά σύμβολα και γεωμετρικά, ζωογραφικά και ανθρωπομορφικά στοιχεία χαραγμένα ανάμεσα σε γκράφιτι και μνημειακές επιγραφές.

Οι ερευνητές έγραψαν στη μελέτη τους, ότι η «σχετική έλλειψη αρχαίων αραβικών ανάγλυφων στις πέτρες, υπήρξε σημαντικό εμπόδιο στην κατανόηση της ανάπτυξης, της λειτουργίας και του κοινωνικοπολιτιστικού πλαισίου αυτού του είδους τέχνης».

Είπαν ότι η έρημος και η εγγύτητά της με τις διαδρομές των τροχόσπιτων υποδηλώνουν ότι το Camel Site – ακατάλληλο για μόνιμη εγκατάσταση – ήταν μια στάση όπου οι ταξιδιώτες θα μπορούσαν να ξεκουραστούν ή μια θέση λατρείας.

Credit dailymail.co.uk