Ενδείξεις και κίνδυνοι της Έλλειψης Ασβεστίου

Όταν ήμασταν παιδιά, μας έλεγαν να πίνουμε γάλα για να κάνουμε γερά κόκκαλα. Οι ενήλικες, και ειδικότερα οι γυναίκες, πρέπει να λαμβάνουν αρκετή ποσότητα ασβεστίου, σύμφωνα με τους γιατρούς. Όμως, ποια είναι η ιδανική ποσότητα; Το Διοικητικό Συμβούλιο Τροφίμων και Διατροφής συστήνει τα 1000 mg και για τους άντρες και για τις γυναίκες από 19-50. Οι γυναίκες πάνω από 51 πρέπει να καταναλώνουν 1200 mg ημερησίως και οι άντρες πάνω από 71 το ίδιο.

Η έλλειψη ασβεστίου μπορεί να αποβεί επικίνδυνη. Η διατροφή που δεν είναι πλούσια σε ασβέστιο μπορεί να συντελέσει στην έκκριση μίας ορμόνης που είναι γνωστή ως ΡΤΗ. Η ορμόνη αυτή διασπά τους ιστούς των οστών έτσι ώστε να εξισορροπηθούν τα χαμηλά επίπεδα ασβεστίου στο αίμα. Εάν έχετε έλλειψη ασβεστίου για μία μεγάλη χρονική περίοδο, έχετε περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσετε οστεοπόρωση.

Παρακάτω αναφέρουμε λεπτομερειακά τις ενδείξεις και τα συμπτώματα της έλλειψης ασβεστίου. Εάν πιστεύετε ότι σας λείπει το ασβέστιο, μιλήστε στο γιατρό σας για τη διατροφή σας και για την πιθανότητα πρόσληψης συμπληρώματος ασβεστίου ημερησίως.

Εάν πιστεύετε ότι πάσχετε από έλλειψη ασβεστίου, δεν αρκεί να πίνετε ένα επιπλέον ποτήρι γάλα. Είναι σημαντικό να επισκεφτείτε το γιατρό σας και να συζητήσετε μαζί του τα προβλήματα υγείας σας.

Επιμέλεια κειμένου Σωτηριάδου Χριστίνα

ΠΗΓΗ: newsitamea.gr