Δείτε γιατί πρέπει να κρατάμε καθημερινά το χέρι μας σε αυτή τη στάση! Το γνωρίζατε;

Ο αριθμός των ατόμων που πάσχουν από ημικρανίες, άγχος ή κατάθλιψη σήμερα είναι τεράστιος. Αν και πολλοί παίρνουν παυσίπονα ή άλλα φάρμακα για να τα αντιμετωπίσουν, άλλοι ορκίζονται σε κάτι πιο φυσικό – την θεραπευτική δύναμη της γιόγκα.

Οι κινήσεις του χεριού και των δαχτύλων που συχνά χρησιμοποιούνται κατά την διάρκεια του διαλογισμού ή οι ασκήσεις αναπνοής είναι γνωστές ως mudra. Αν και αυτές οι κινήσεις γίνονται μόνο με τα χέρια, πιστεύεται ότι τα mudras βοηθάνε στην ρύθμιση της ροής της ενέργειας του σώματος.

Αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει διάφορες περιοχές του εγκεφάλου, ηρεμώντας το μυαλό και ανακουφίζοντας από το στρες. Αν πάσχετε από ημικρανίες, άγχος ή κατάθλιψη, αυτά τα mudras μπορούν να σας βοηθήσουν. Είτε συμφωνείτε πλήρως, είτε είστε σκεπτικοί, δεν βλάπτει να δοκιμάσετε τις 8 παρακάτω ασκήσεις.

1. Prithvi Mudra – Η Mudra της γης

Αυτή η mudra μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καταπολεμήσετε το στρες και την κούραση. Βοηθά το πεπτικό σύστημα, ενώ βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και ηρεμεί το μυαλό. Για να κάνετε αυτή την mudra, ενώστε την άκρη του παράμεσου με την άκρη του αντίχειρα. Πιέστε ελαφρά τα δύο δάχτυλα μεταξύ τους και απλώστε τα υπόλοιπα τρία.

2. Vayu Mudra – Η Mudra του αέρα

Η mudra του αέρα χρησιμοποιείται για να απελευθερώσετε τον περιττό αέρα από το στομάχι. Αν πάσχετε από αρθρίτιδα ή Parkinson, αυτή η mudra μπορεί να σας βοηθήσει. Διπλώστε τον δείκτη και βάλτε τον αντίχειρα στο κόκαλο που είναι πιο κοντά στην άκρη του δαχτύλου. Ο αντίχειρας πρέπει να βρίσκεται λίγο πιο ψηλά από τον δείκτη. Ασκήστε ελαφριά πίεση στον δείκτη και τεντώστε τα υπόλοιπα τρία δάχτυλα.

3. Varun Mudra – Η Mudra του νερού

Αυτή η mudra βοηθά να ρυθμίσετε τα υγρά στο σώμα σας, ενυδατώνοντας το δέρμα και χαρίζοντας υγιή λάμψη. Μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από την φαγούρα και το ξηρό δέρμα. Ενώστε τις άκρες του αντίχειρα και του μικρού δαχτύλου. Ακουμπήστε τις απαλά και τεντώστε τα υπόλοιπα τρία δάχτυλα.

4. Gyan Mudra – H Mudra της γνώσης

Η mudra της γνώσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσετε την μνήμη και την συγκέντρωση σας. Επίσης, πιστεύεται ότι είναι φυσική θεραπεία για την αϋπνία, αφού ενεργοποιεί την απόφυση και τους ενδοκρινείς αδένες. Ακουμπήστε την άκρη του αντίχειρα στην άκρη του δείκτη. Τεντώστε τα υπόλοιπα τρία δάχτυλα. Μπορείτε να τα έχετε ελαφρώς λυγισμένα αν αισθάνεστε πιο άνετα.

5. Agni Mudra – Η Mudra της φωτιάς

Αυτή η mudra μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενεργοποιήσετε τον θυρεοειδή αδένα. Βοηθά πολύ, ειδικά αν έχετε προβλήματα άγχους, βάρους ή πεπτικά προβλήματα. Λυγίστε τον παράμεσο και πιέστε την βάση του αντίχειρα. Τεντώστε τα υπόλοιπα τρία δάχτυλα.

6. Prana Mudra – Η Mudra της ζωής

Αυτή η mudra χρησιμοποιείται για την ισορροπία της ενέργειας του σώματος. Βοηθά με προβλήματα όρασης και αϋπνίας. Ακουμπήστε την άκρη του αντίχειρα στις άκρες του μικρού δαχτύλου και του παράμεσου. Τεντώστε τα άλλα δύο δάχτυλα και κρατήστε τα ίσια.

7. Apanu Vaya Mudra – Η Mudra της καρδιάς

Η Apanu Vaya Mudra δυναμώνει την καρδιά. Μπορείτε να κάνετε αυτή την mudra καθημερινά, ειδικά αν έχετε πάθει καρδιακή προσβολή. Ακουμπήστε τις άκρες του μεσαίου και του παράμεσου με την άκρη του αντίχειρα. Τεντώστε το μικρό δάχτυλο και αφήστε τον δείκτη να ακουμπήσει την βάση του αντίχειρα. Ασκήστε ελαφριά πίεση.

8. Shunya Mudra – Η Mudra του κενού

Αν έχετε πόνους στα αυτιά ή ημικρανίες, αυτή η mudra μπορεί να σας βοηθήσει. Λυγίστε το μεσαίο δάχτυλο και βάλτε από πάνω τον αντίχειρα. Πιέστε το κόκαλο που είναι πιο κοντά στην άκρη του δαχτύλου χρησιμοποιώντας την βάση του αντίχειρα. Κρατήστε τα υπόλοιπα δάχτυλα όσο πιο ίσια μπορείτε.

Εσείς θα τις δοκιμάσετε;

dokari