Δίαιτα: Μέχρι πόσα κιλά ανά εβδομάδα πρέπει να χάνουμε
Www.true.gr

Δίαιτα: Μέχρι πόσα κιλά ανά εβδομάδα πρέπει να χάνουμε

Δίαιτα: Μέχρι πόσα κιλά ανά εβδομάδα πρέπει να χάνουμε. Ο υγιής ρυθμός απώλειας βάρους δεν εξαρτάται μόνο από το πρόγραμμα διατροφής που ακολουθεί κάποιος, αλλά για έναν διαρκή τρόπο ζωής. Αυτός ο τρόπος ζωής περιλαμβάνει μακροπρόθεσμες αλλαγές στις καθημερινές διατροφικές συνήθειες και τη σωματική άσκηση.

Είναι φυσικό για όποιον προσπαθεί να κάνει δίαιτα για να χάσει βάρος, να θέλει να το χάσει πολύ γρήγορα. Αλλά τα στατιστικά και επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι εκείνοι που χάνουν βάρος σταδιακά και σταθερά (περίπου 1 έως 2 κιλά την εβδομάδα) είναι πιο επιτυχείς στο να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος στα πιο χαμηλά επίπεδα.

Για να χάσει κάποιος βάρος, θα πρέπει να δαπανά περισσότερες θερμίδες από όσες λαμβάνει. Από τη στιγμή που ένα κιλό ισούται με 3.500 θερμίδες, θα πρέπει να μειώσει την πρόσληψη θερμίδων από 500 – 1000 θερμίδες την ημέρα για να χάσει περίπου 1 έως 2 κιλά ανά εβδομάδα.

Μόλις φτάσει στο επιθυμητό και υγιές σωματικό βάρος, θα πρέπει να συνεχίσει μια ολοκληρωμένη και υγιεινή διατροφή χωρίς να παραμελεί την άσκηση. Περίπου 60 -90 λεπτά την εβδομάδα σε ασκήσεις μέτριας έντασης είναι αρκετά για να διατηρήσει το υγιές βάρος μακροπρόθεσμα.



Η απώλεια βάρους δεν είναι εύκολη. Αλλά αν κάποιος είναι έτοιμος να ξεκινήσεις, τότε ας ρίξει μια ματιά σε έναν οδηγό που θα τον βοηθήσει να πάρει τον σωστό δρόμο για τη μόνιμη απώλεια βάρους.

Δίαιτα: Ακόμα και η μέτρια απώλεια βάρους έχει οφέλη για την υγεία

Τα καλά νέα είναι ότι δεν έχει σημασία ποιος είναι ο τελικός στόχος απώλειας βάρους, αφού, ακόμη και μια μέτρια απώλεια βάρους, όπως το 5-10% του συνολικού σωματικού βάρους, είναι πιθανό να παρέχει σημαντικά οφέλη για την υγεία, όπως βελτίωση της αρτηριακής πίεσης, μείωση της χοληστερόλης στο αίμα και άλλα.



Για παράδειγμα, εάν ζυγίζει κάποιος 90 κιλά, η απώλεια βάρους 5-10% είναι ίση με 4,5-9 κιλά, κάτι που θα τον φέρει στα 80-85 κιλά περίπου. Ίσως το βάρος αυτό να εξακολουθεί να είναι υπερβολικό (ανάλογα με το άτομο φυσικά), αλλά αυτή η μέτρια απώλεια βάρους μπορεί να μειώσει αισθητά παράγοντες κινδύνου για χρόνιες ασθένειες, που σχετίζονται με την παχυσαρκία.

Έτσι, ακόμη και αν ο τελικός στόχος, φαίνεται δύσκολος και μακρινός, πρέπει να δει την όλη προσπάθεια σαν ένα ταξίδι και όχι μόνο ως τελικό προορισμό. Σε αυτήν τη «διαδρομή» θα μάθει σε νέα διατροφικά δεδομένα και θα συνηθίσει περισσότερο τη σταθερή σωματική δραστηριότητα, που θα βοηθήσει να έχει για πάντα έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Ταυτόχρονα, αυτές οι συνήθειες θα τον βοηθήσουν να διατηρήσει το βάρος σε πιο υγιή επίπεδα για πολλά χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της υγείας, το να διατηρήσει κάποιος το βάρος σε υγιή επίπεδα, θα βελτιώσει τη ζωή του και με άλλους τρόπους. Για παράδειγμα, μια μελέτη από την αμερικανική υπηρεσία National Weight Control Registry, έδειξε ότι εκείνοι που είχαν διατηρήσει μια σημαντική απώλεια βάρους, ανέφεραν βελτιώσεις όχι μόνο στη σωματική τους υγεία, αλλά και στα επίπεδα ενέργειας, τη σωματική τους κινητικότητα, τη γενική ψυχική τους διάθεση και την αυτοπεποίθησή τους.

Διαβάστε περισσότερα
Αφήστε το σχόλιο σας:
True.gr