Διατροφολόγοι μας λένε τα 9 Μεγάλα Λάθη που κάνουμε στη διατροφή και συνεχίζουμε να παχαίνουμε.

Η παχυσαρκία είναι μια επιδημία και όλοι θέλουμε να την αποφύγουμε. Έτσι, αν έχετε πάρει μερικά ανεπιθύμητα κιλά, η ανάγκη να τα χάσετε αμέσως μπορεί μερικές φορές να σας κάνει να ακολουθήσετε λάθη. Σε υπερβολικό ζήλο και εξαιτίας όλων των παραπληροφοριών που πλημμυρίζουν το διαδίκτυο, είναι πολύ πιθανό ότι ενδεχομένως να διαπράξουμε λάθη, όπως να κάνουμε λάθος ασκήσεις ή να τρώμε λάθος πράγματα.

Για να σας εμποδίσουμε να κάνετε λάθη στο τραπέζι, αναφέρουμε μερικά από τα πιο κοινά λάθη στη διατροφή μας. Θα μπορούσατε να είστε ένοχοι διαπράττοντας μερικά από αυτά!

1. Σκέφτεστε ότι όλες οι θερμίδες είναι ίσες

Όλες οι θερμίδες δεν είναι ίσες, υπάρχουν οι καλές και υπάρχουν και οι κακές. Οι θερμίδες που καταναλώνετε όταν τρώτε λαχανικά είναι καλές, ενώ οι θερμίδες που καταναλώνετε όταν τρώτε ένα μεγάλο μπιφτέκι είναι κακές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ποσότητα της ινσουλίνης που απελευθερώνεται από το σώμα εξαρτάται περισσότερο από το είδος των θερμίδων που καταναλώνετε, παρά από το ποσό των θερμίδων που καταναλώνετε.

2. Επιλέγετε μόνο τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή διαιτητικά

Τα επεξεργασμένα, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά τρόφιμα ή τα διαιτητικά τρόφιμα θεωρούνται συχνά η ιδανική επιλογή όσον αφορά την απώλεια βάρους, αλλά αυτό μπορεί να μην ισχύει πάντα. Πολλά από αυτά τα λεγόμενα υγιεινά τρόφιμα είναι συχνά φορτωμένα με ζάχαρη για να βελτιώσουν τη γεύση τους.

Ως εκ τούτου, αντί να σας κρατήσουν χορτάτους, τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά τρόφιμα είναι πιο πιθανό να σας κάνουν περισσότερο πεινασμένους, και ίσως καταλήξετε να φάτε ακόμα περισσότερο. Είναι πιο υγιεινό να επιλέξετε έναν συνδυασμό θρεπτικών, ελάχιστα επεξεργασμένων προϊόντων διατροφής αντίθετα.

3. Δεν τρώτε αρκετή πρωτεΐνη


Η πρωτεΐνη είναι η πιο σημαντική θρεπτική ουσία αν σκοπεύετε να χάσετε βάρος. Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες βελτιώνει το μεταβολισμό, μειώνει την όρεξη και επηρεάζει θετικά ορισμένες ορμόνες που ρυθμίζουν το βάρος. Βοηθά επίσης στην προστασία της μυϊκής μάζας κατά την απώλεια βάρους. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια δίαιτα που περιέχει περίπου 0,6-0,8 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό, μπορεί να βοηθήσει με τον έλεγχο της όρεξης και να βελτιώσει τη σύνθεση του σώματός σας.

4. Έλλειψη φυτικών ινών στη διατροφή σας

Η προσθήκη αρκετών φυτικών ινών στο γεύμα σας μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε την όρεξή σας χορταίνοντάς σας. Οι φυτικές ίνες βοηθούν επίσης στην απώλεια βάρους κάνοντας το σώμα να απορροφά λιγότερες θερμίδες από άλλα τρόφιμα. Μελέτες δείχνουν ότι ο διπλασιασμός της ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών μπορεί να οδηγήσει σε έως και 130 λιγότερες θερμίδες να απορροφηθούν. Μπορείτε να προσθέσετε φυτικές ίνες στο φαγητό σας, κάνοντας μικρές αλλαγές στη διατροφή σας, όπως αλλαγή σε καστανό ψωμί ολικής αλέσεως, αντί για κανονικό λευκό ψωμί.

5. Τρώτε πολύ συχνά, ακόμα κι αν δεν είστε πεινασμένοι

Συχνά μας συμβουλεύουν να τρώμε μικρές μερίδες και πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, αν θέλουμε να χάσουμε βάρος, αντί να τρώμε μεγάλα γεύματα 3 φορές την ημέρα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει. Το να τρώτε όταν είστε πεινασμένοι και μόνο όταν είστε πεινασμένοι είναι το κλειδί για την απώλεια βάρους. Αυτό συμβαίνει επειδή το φαγητό πάρα πολύ συχνά, ακόμα κι αν τρώτε λιγότερο, μπορεί να οδηγήσει εν αγνοία σας να καταναλώνετε πάρα πολλές θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

6. Ακολουθώντας τις συμβουλές να μην παραλείπετε ποτέ πρωινό

Μια άλλη συμβουλή που ακούμε συχνά είναι να μην παραλείπετε ποτέ το πρωινό χωρίς να λάβετε υπόψη την όρεξή σας. Αυτή η συμβουλή δεν είναι ακριβώς αλήθεια. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που παραλείπουν το πρωινό κατανάλωναν περισσότερες θερμίδες στο μεσημεριανό γεύμα, σε σύγκριση με αυτούς που έτρωγαν πρωινό. Ωστόσο, όταν μετρήθηκαν οι θερμίδες που καταναλώθηκαν καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, διαπιστώθηκε ότι είχαν καταναλώσει κατά μέσο όρο 408 λιγότερες θερμίδες.


7. Πίνετε συσκευασμένο χυμό φρούτων

Οι άνθρωποι που αγωνίζονται με την απώλεια βάρους συνήθως σταματούν να πίνουν αναψυκτικά και άλλα γλυκά ροφήματα. Αλλά συχνά ξεχνούν τους συσκευασμένους χυμούς φρούτων. Ακόμα και ο 100% χυμός φρούτων είναι γεμάτος με αρκετή ζάχαρη για να σας βγάλει από τα σχέδια απώλειας βάρους. Για παράδειγμα, 30 ml χυμού φρούτων χωρίς επιπλέον ζάχαρη μπορεί να περιέχει περίπου 36 γραμμάρια ζάχαρης. Αυτό είναι κάτι παραπάνω από 30 ml αναψυκτικού.

8. Δεν τρώτε δημητριακά ολικής αλέσεως, φαγητά ενός μόνο συστατικού

Οι χειρότεροι ένοχοι για την αύξηση του βάρους σας είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Μελέτες λένε ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα αποτελούν μείζον παράγοντα στην τρέχουσα επιδημία παχυσαρκίας. Το καλύτερο πράγμα που πρέπει να κάνετε, αν ενδιαφέρεστε για την υγεία σας, είναι να φάτε δημητριακά ολικής αλέσεως επειδή αυτοπεριοριστικά, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πολύ δύσκολο να καταναλώσετε υπερβολικά.

9. Τρώτε πολύ και δεν συμπεριλάβετε φρέσκα φρούτα στη διατροφή σας.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, τρώγοντας πάρα πολύ και χωρίς να συμπεριλαμβάνονται φρέσκα φρούτα στη διατροφή σας μπορεί επίσης να κάνει τα όνειρά σας για απώλεια βάρους να παραμένουν όνειρα. Τα καλύτερα φρούτα για την απώλεια βάρους είναι τα καρπούζια, τα αχλάδια, τα μήλα και τα γκρέιπφρουτ.

Ενώ ψωνίζετε συνιστάται να αγοράζετε μόνο φαγητά που γνωρίζετε ότι μπορείτε να φάτε ενώ είναι ακόμα φρέσκα. Γεμίζοντας το ψυγείο σας χωρίς λόγο μπορεί να σας κάνει να τρώτε περισσότερο από ό, τι είχατε αρχικά προγραμματίσει.