9 Σημάδια που δίνει το σώμα σας όταν έχει υπερβολική ζάχαρη. Σταματήστε την, Πριν να είναι πολύ αργά

 Έχετε λαχτάρα για κάτι γλυκό; Τρώγοντας κάποια ποσότητα ζάχαρης στη διατροφή σας είναι εντάξει, ακόμη και συνιστάται. Στην πραγματικότητα, η Αμερικάνικη Ένωση Καρδιολογίας αναφέρει ότι οι άνδρες μπορούν να τρώνε μέχρι 150 θερμίδες ημερησίως (που ισοδυναμεί με 37,5 γραμμάρια ή 9 κουταλάκια του γλυκού) και οι γυναίκες πρέπει να τρώνε 100 θερμίδες την ημέρα (25 γραμμάρια ή 6 κουταλάκια του γλυκού).

Αλλά οι περισσότεροι από εμάς τρώνε περισσότερο από αυτό. Ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει καθημερινά 19,5 κουταλάκια του γλυκού (82 γραμμάρια), που μεταφράζεται σε περίπου 66 κιλά ζάχαρης που καταναλώνεται κάθε χρόνο, ανά άτομο!

Είναι λογικό, λαμβάνοντας υπόψη πόσο ζάχαρη προστίθεται στο φαγητό αυτές τις μέρες. Πάρτε τα ζαχαρούχα τρόφιμα: ένα κουτάκι κόκα κόλα έχει τις 140 από τις θερμίδες του από τη ζάχαρη, και ένα κανονικό μέγεθος Snickers σοκολάτας περιέχει 120 θερμίδες από τη ζάχαρη.

Αλλά η ζάχαρη μπορεί να κρυφτεί σε οτιδήποτε, από τη σάλτσα ντομάτας μέχρι τη σάλτσα σαλάτας και το φυστικοβούτυρο, και μπορεί να τη τρώτε ακόμα και όταν δεν το συνειδητοποιείτε. Και η πάρα πολλή ζάχαρη μπορεί να έχει μερικές όχι τόσο-διασκεδαστικές παρενέργειες στην υγεία σας.

Εδώ είναι μερικά σημάδια ότι μπορεί να καταναλώνετε πάρα πολλή ζάχαρη:

1. Αύξηση βάρους


Υπάρχουν πολλά στοιχεία ότι η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης μπορεί να σας προκαλέσει να πάρετε μερικά κιλά. Μία μελέτη που δημοσιεύθηκε στο BMJ, μελέτησε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν λιγότερη ζάχαρη έχαναν κατά μέσο όρο 0,81 κιλά κατά τη διάρκεια της μελέτης, ενώ οι άνθρωποι που αύξησαν την πρόσληψη ζάχαρης κέρδισαν 0,76 κιλά.

2. Διακυμάνσεις ενέργειας

Η γλυκόζη, η οποία είναι μια μορφή ζάχαρης, είναι η κύρια πηγή ενέργειας. Γι ‘αυτό μπορεί να παρατηρήσετε όταν τρώτε κάτι ζαχαρούχο, μπορεί να έχετε μια έκρηξη ενέργειας. Το πρόβλημα με αυτό είναι, μόλις τελειώσει ο κύκλος της, μπορεί να πέσετε ενεργειακά και νιώθετε εξαντλημένοι. Αντί να τρώτε ζάχαρη για ενέργεια, δοκιμάστε υγιεινά λιπαρά, όπως ξηρούς καρπούς, αβοκάντο ή καρύδα.

3. Τερηδόνα

Σίγουρα έχουμε ακούσει γονείς να λένε σε παιδιά ότι δεν μπορούν να φάνε ένα γλειφιτζούρι γιατί θα σαπίσουν τα δόντια τους; Ισχύει αυτό. Ενώ υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες που έγιναν σχετικά με αυτό, όπως αυτή η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Dentistry: Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση μόνο 1-2 ζαχαρούχων γλυκών ημερησίως συνδέεται με 31% υψηλότερο κίνδυνο δημιουργίας τερηδόνας. Το ίδιο, αλλά με μια πιο θετική έκβαση, η μείωση της πρόσληψης ζάχαρης σε λιγότερο από το 10% των καθημερινών σας θερμίδων, μειώνει τον κίνδυνο τερηδόνας των δοντιών σας, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Dental Research.

4. Δερματικά προβλήματα

Η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει εξάρσεις στο δέρμα σας, σύμφωνα με την έρευνα. Η ώθηση της ινσουλίνης που μπορεί να σας δώσει η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει αύξηση της παραγωγής ελαίων στους δερματικούς αδένες σας, η οποία μπορεί να προκαλέσει οτιδήποτε από μερικά μικρά σπυράκια μέχρι και ακμή. Η ζάχαρη είναι επίσης φλεγμονώδης, έτσι τρώγοντας πάρα πολύ από αυτό μπορεί να προκαλέσει τις πρώτες ρυτίδες και φαίνεστε σαν να γερνάτε.


5. Φούσκωμα και προβλήματα πέψης

Εάν τρώτε πολύ ζάχαρη και στη συνέχεια, αισθάνεστε κάπως πρησμένοι ή μη ικανοί να αφομοιώσετε καλά τα τρόφιμα, τότε μπορεί να έχετε δυσανεξία στη φρουκτόζη. Τρεις στους τέσσερις ανθρώπους με ανεξήγητα γαστρεντερικά συμπτώματα (συμπεριλαμβανομένου του φουσκώματος) είχαν δυσανεξία στη φρουκτόζη σε μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Αϊόβα.

6. Θολούρα/πονοκέφαλοι

Έχετε ακούσει ποτέ κάποιον να λέει ότι έχει hangover από ζάχαρη; Αυτό είναι πραγματικό! Μια μελέτη του Πανεπιστημίου UCLA έδειξε πως η κατανάλωση υπερβολικής φρουκτόζης μπορεί να επιβραδύνει τον εγκέφαλο, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει αυτό το αίσθημα θολούρας και μάλιστα να επηρεάσει τη μνήμη και τη μάθηση. Επιπλέον, η άνοδος και η πτώση της γλυκόζης μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους (παρόμοια με το πώς μπορεί να προκαλέσει υψηλά και χαμηλά επίπεδα ενέργειας).

7. Κατάθλιψη

Εάν αισθάνεστε ιδιαίτερα πεσμένοι πρόσφατα, ίσως να μπορείτε να το αποδώσετε σε υπερβολική ζάχαρη. Μια μακροχρόνια μελέτη διαπίστωσε ότι η πρόσληψη ζάχαρης από γλυκά τρόφιμα και ποτά συνδέεται με καταθλιπτικά συμπτώματα. Επιπλέον, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Public Health Nutrition, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση επεξεργασμένων αρτοσκευασμάτων, όπως τα κέικ, τα ντόνατς και τα κρουασάν (τα οποία είναι γεμάτα με προστιθέμενη ζάχαρη) είχαν ως αποτέλεσμα περισσότερα καταθλιπτικά συμπτώματα.

8. Πόνος στους μυς και στις αρθρώσεις

Γνωρίζουμε ότι η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και οι περισσότεροι πόνοι μυών και αρθρώσεων περιλαμβάνουν φλεγμονή. Έτσι, αν δεν γυμνάζεστε, αλλά αισθάνεστε αρκετά πιασμένοι, η ζάχαρη μπορεί να φταίει.

9. Λαχτάρα για περισσότερη ζάχαρη

Η ζάχαρη έχει εθιστικές ιδιότητες – οπότε όσο περισσότερο τρώτε, τόσο περισσότερο θέλετε. Αλλά αν μπορείτε να τη μειώσετε κάθε μέρα για μερικές εβδομάδες, δεν θα την επιθυμείτε πλέον. Μειώστε την αργά: Για παράδειγμα, προσθέστε μόνο μία ζάχαρη στον καφέ σας αντί για δύο, και στη συνέχεια τελικά καμία. Όσο περισσότερο μπορείτε να χωρίς ζάχαρη, τόσο περισσότερο δεν θα την επιθυμείτε πια.