9 Ορμονικά Προβλήματα, που Οδηγούν σε Αύξηση Βάρους και Ούτε Καν τα Υποψιαζόμαστε.
Www.true.gr

9 Ορμονικά Προβλήματα, που Οδηγούν σε Αύξηση Βάρους και Ούτε Καν τα Υποψιαζόμαστε.

Η αύξηση του βάρους συνήθως συνδέεται με την υπερβολική κατανάλωση φαγητού και μπορεί να προκληθεί από διάφορες ορμόνες όταν είναι εκτός ισορροπίας.

Ενώ η αύξηση βάρους είναι εύκολη, η απώλεια δεν είναι. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 9 ορμόνες που μπορούν να προκαλέσουν αύξηση του βάρους:

Ορμόνες του θυρεοειδή 

Ο θυρεοειδής είναι υπεύθυνος για τον μεταβολισμό. Ο υποθυρεοειδισμός συνδέεται με αύξηση βάρους λόγω της κατακράτησης υγρών που προκαλεί.

Ινσουλίνη

Η ινσουλίνη εκκρίνεται στο πάγκρεας. Εάν καταναλώνουμε επεξεργασμένες τροφές και ανθυγιεινά σνακ, αλκοόλ ή αναψυκτικά, αυτό μπορεί να προκαλέσει αντοχή στην ινσουλίνη με αποτέλεσμα την αύξηση του σακχάρου και διαβήτη τύπου 2.

Κορτιζόλη

Εκκρίνεται στα επινεφρίδια όταν είμαστε αγχωμένοι ή θλιμμένοι, νευριασμένοι, νευρικοί ή τραυματισμένοι. Αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου, ρίχνει το ανοσοποιητικό και μειώνει τον μεταβολισμό. Εάν όμως είμαστε συνεχώς πιεσμένοι, αυτό θα μας κάνει να πάρουμε βάρος.


Τεστοστερόνη 

Βοηθάει στην καύση του λίπους, την ενδυνάμωση των οστών, των μυών και αυξάνει την λίμπιντο. Εάν μειωθεί η παραγωγή της λόγω της πίεσης, αυτό θα οδηγήσει σε παχυσαρκία, απώλεια μυϊκής μάζας και οστεοπόρωση.

Προγεστερόνη

Τα επίπεδα προγεστερόνης μπορεί να πέσουν λόγω άγχους, αντισυλληπτικών και εμμηνόπαυσης. Αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους και κατάθλιψη.

Οιστρογόνα 

Αν υπάρχει διαταραχή στα επίπεδα οιστρογόνων, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Όταν ανεβαίνουν τα επίπεδα οιστρογόνων, τα κύτταρα που παράγουν ινσουλίνη πιέζονται. Αυτό μας κάνει ανθεκτικούς στην ινσουλίνη, αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου και προκαλείται αύξηση βάρους.


Λεπτίνη

Η λεπτίνη ρυθμίζει την ενέργεια στο σώμα μειώνοντας την πείνα. Όταν όμως υπάρχει υπερβολική παραγωγή λεπτίνης λόγω κακής διατροφής, το σώμα αποκτάει αντοχή και δεν λαμβάνει τα σήματα για να σταματήσει να τρώει.

Γκρελίνη 

Είναι γνωστή ως η ορμόνη της πείνας. Αυξάνει την όρεξη και την αποθήκευση λίπους. Όταν κάποιος κάνει αυστηρή διατροφή ή νηστεία, τότε τα επίπεδα της ορμόνης αυτής είναι πολύ ψηλά.

Μελατονίνη

Η μελατονίνη ρυθμίζει τον ύπνο. Ενώ κοιμόμαστε, το σώμα παράγει την αυξητική ορμόνη. Εάν όμως δεν κοιμόμαστε καλά, αυτή η διαδικασία σταματάει και εκκρίνεται κορτιζόλη που οδηγεί σε φλεγμονές και αύξηση βάρους.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα
Αφήστε το σχόλιο σας:
True.gr