9 απειλές για την υγεία σας που πρέπει να προσέχετε μέσα στις γιορτές

Απλώς επειδή η χαρούμενη εποχή των γιορτών έχει ξεκινήσει,δε σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε την επαγρύπνηση,όταν πρόκειται για τις απειλές της υγείας.

Πολλές ανησυχίες για την υγεία αυτήν την εποχή του χρόνου έχουν θανατηφόρες συνέπειες και μπορούν να καταστρέψουν την κατά τα άλλα ευχάριστη περίοδο που περνάμε με συγγενείς και φίλους.

Πριν ακολουθήσετε το δρόμο που θα σας εγγυηθεί ότι θα γιορτάσετε τις γιορτές χαρούμενα και χωρίς στρες,δώστε πρώτα προσοχή σε τρόπους που μπορείτε να αποτρέψετε βασικούς κινδύνους στο σπίτι σας και στο σώμα σας.

Σ’ένα αποκλειστικό οδηγό από κάτω,θα μιλήσουμε για μερικές από τις πιο ύπουλες απειλές για την υγεία σας αυτές τις γιορτές.

Από την κατάλληλη προετοιμασία του φαγητού,μέχρι με ποιον θα καθήσετε μαζί στο γιορτινό τραπέζι ως ποια φυτά να έχετε γύρω από το τζάκι.Αυτές οι μικρές συμβουλές μπορούν να σας σώσουν αυτά τα Χριστούγεννα.

Απειλές:

1.Διατροφικές υπερβολές.

Όλοι αγαπάμε να μασουλάμε γευστικά κεράσματα στη διάρκεια των Χριστουγέννων αλλά είναι σημαντικό να μην το παρακάνουμε με τις απολαύσεις.Ωστόσο δεν χρειάζεται να στερηθείτε τελείως όλες αυτές τις λαχταριστές απολαύσεις των γιορτών για να μείνετε υγιείς.

Για να περικόψετε ανεπιθύμητες θερμίδες και λίπος,πάρτε με το μαλακό τους ξηρούς καρπούς,τις κρεμώδεις σάλτσες,το βούτυρο,τις σάλτσες(από ζωμό κρέατος),το τυρί και τις χτυπημένες κρέμες.Αυτές οι επικαλύψεις δεν φαίνονται πολύ ένοχες αλλά τελικά προσθέτουν πολλές θερμίδες.

Για να το θεραπεύσετε,να έχετε συναίσθηση του τι βάζετε στο πιάτο σας και γεμίστε το στομάχι σας αλλά μη το παραφορτώνετε.

2.Καλομεταμφιεσμένα ποτά των γιορτών.

Εμπρός ρουφήξτε αυτή τη ζεστή σοκολάτα και πιείτε ακόμα κι ένα ή δύο ποτήρια κρασί αλλά να φυλάγεστε από πλούσια αλκοολούχα ποτά που είναι γεμάτα ύπουλες θερμίδες και η γεύση τους μπορεί να καλύψει τη γεύση του αλκοόλ-κάτι που μπορεί να σας κάνει πιο ‘’κεφάτους’’απ’όσο σκοπεύατε να είστε.

Ο Ντέιβιντ Κατζ συγγραφέας του ‘’The Flavour Point Diet’’ προτείνει να περνάτε τα βράδια εναλλάσσοντας αλκοολούχα ποτά και νερό ή ανθρακούχο νερό για να κρατηθείτε ενυδατωμένοι και υγιείς.

3.Πολυάριθμες ομάδες γύρω από το βραδινό τραπέζι.

Δεν είναι μυστικό ότι μπορούμε να επηρεαστούμε από τις επιλογές που κάνει η οικογένεια και οι φίλοι μας.

Για να παρακολουθείτε καλύτερα τι βάζετε στο πιάτο σας και πόσο συχνά πάτε να το ξαναγεμίσετε,προσπαθείτε να τρώτε πιο συχνά με μικρότερες ομάδες ανθρώπων.

Έρευνα που έχει διεξαχθεί από τη Real Simple έδειξε ότι τρώγοντας μαζί με 6 ή περισσότερα άτομα μπορεί να σας κάνει να φάτε μέχρι και 76% περισσότερο απ’ότι συνήθως γιατί το γεύμα μπορεί να διαρκέσει πολύ πιο πολύ.

4.Άγνωστες αλλεργίες.

Πιθανότατα ήδη να ξέρετε τις αλλεργίες στις τροφές και τη δυσανεξία που έχετε αλλά οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι οι πιο τρομακτικές για άγνωστες ,νέες αλλεργίες που μπορεί να κάνουν την επίθεσή τους.

Ακριβώς επειδή υπάρχει ένας τόνος φαγητό έτοιμο να τοποθετηθεί στα πιάτα μέσα στις γιορτές,μπορεί να μην έχουμε την παραμικρή ιδέα για τα ειδικά συστατικά ή την παρασκευή του φαγητού που τρώμε.

Για να αποφύγετε το κακό κάνετε αλλεργικά τεστ για να προσδιορίσετε τυχόν τροφές ή συστατικά που πρέπει να αποφεύγετε μέσα στα πάρτι των γιορτών.

5.Οικογενειακό στρες.

Πάντοτε συμβαίνει ένα μέλος της οικογένειάς σας ή φίλος σας να σας τεντώνει τα νεύρα λίγο.Αυτές τις γιορτές,προετοιμάστε τον εαυτό σας διανοητικά πριν περάσετε με τον καθένα πολύ στενές σχέσεις.Τι σας πιέζει ή τι σας εκνευρίζει;Με ποιον θα θέλατε να περάσετε πιο καλής ποιότητος χρόνο;

Απαντώντας σ’αυτές τις απλές ερωτήσεις,θα σας βοηθήσουν καλύτερα να διαχειριστείτε το άγχος που συνοδεύει τις γιορτές.

6.Κίνδυνος πνιγμού.

Ο πνιγμός γίνεται ακόμα πιο φυσική απειλή,όταν καταβροχθίζουμε το ένα πιάτο μετά το άλλο με γευστικά φαγητά στις γιορτές.

Για τη αποφυγή πνιγμού μασάτε μικρότερες μπουκιές,εξετάστε τι τρώτε πριν το βάλετε στο στόμα σας και οπωσδήποτε μην μιλάτε,ενώ τρώτε.

7.Δηλητηριώδη φυτά.

Τα σφύζοντα,εορταστικά φυτά είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι των γιορτών.Ωστόσο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι μερικά από αυτά καταλήγουν να είναι πολύ τοξικά.

Αν φιλοξενείτε μικρά παιδιά ή κατοικίδια για τις γιορτές,προσέξτε που θα βάλετε το πουρνάρι,το γκυ και το αλεξανδρινό γιατί όλα αυτά περιέχουν ίχνη βλαβερά.Μερικά μπορεί να αποδειχτούν και μοιραία,να καταπωθούν σε μεγάλη ποσότητα.

Ακόμα και απλά φυτά ,όπως κουκουνάρια πεύκου και μπέρις μπορεί να αποτελέσουν κίνδυνο πνιγμού.

8.Τροφική δηλητηρίαση.

Με την τελευταία επίσημα καταγραφή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας το 2000 παρατηρήθηκαν στην Ελλάδα 2244 κρούσματα δηλητηριάσεων.

Οι διακοπές είναι η τέλεια εποχή για τα βακτήρια και τα παράσιτα να βγουν στην επιφάνεια και να χορεύουν.Ο μεγαλύτερος κίνδυνος βρίσκεται στην απρόσεχτη προετοιμασία φαγητού.

Η Τζένιφερ Κουτλ,οικογενειακός γιατρός,προτείνει να χρησιμοποιούμε ξεχωριστές σανίδες κοπής για να αναχαιτίσουμε τα βακτήρια.Το μαγείρεμα του κρέατος να γίνεται στη σωστή θερμοκρασία και ποτέ να μην αφήνουμε τα πιάτα να μένουν για πολύ χρόνο.

9.Εύφλεκτα Χριστουγεννιάτικα δέντρα.

Κάθε χρόνο πολλές φωτιές πιάνονται σε σπίτια που έχουν να κάνουν με τα δέντρα των Χριστουγέννων.Έχουν αναφερθεί επίσης θάνατοι και τραυματισμοί σαν αποτέλεσμα φωτιάς των δέντρων αυτών.Για να είστε ασφαλείς,αγοράστε δέντρο τεχνητό και ανθεκτικό στη φωτιά.

Αν επιθυμείτε να βάλετε ένα αληθινό δέντρο στο σπίτι σας,ψάξτε για ένα με φωτεινές πράσινες βελόνες που είναι δύσκολο να μαδηθούν και να σπάσουν.

newsitamea