12 τρόποι να ξυπνήσετε τα παιδιά που δεν θέλουν να σηκωθούν από το κρεβάτι
Www.true.gr

12 τρόποι να ξυπνήσετε τα παιδιά που δεν θέλουν να σηκωθούν από το κρεβάτι

Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι τα παιδιά που κοιμούνται αρκετά είναι γενικά πιο υγιή, έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο,  καλή μνήμη και συμπεριφορά. Ωστόσο, ο ύπνος ακολουθείται από το ξύπνημα, κάτι που δεν είναι εύκολο για τους γονείς.

Αποφασίσαμε να συγκεντρώσει μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πώς να γίνει η διαδικασία αφύπνισης πιο ομαλή τόσο για εσάς όσο και για το παιδί σας.

1. Αφήστε τον ήλιο να μπει μέσα στο δωμάτιο πριν ξυπνήσετε το παιδί σας.

Το φυσικό φως λειτουργεί ως διεγερτής για τον εγκέφαλό μας να απελευθερώνει σεροτονίνη, η οποία με τη σειρά της μας βοηθά να αισθανόμαστε ξύπνιοι. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι πραγματικά καλή ιδέα να αφήσετε λίγο ήλιο στο δωμάτιο του παιδιού σας περίπου 15 λεπτά πρωτού σηκωθεί από το κρεβάτι.

2. Περιορίστε την έκθεση μπλε φωτός πριν τον ύπνο

Όλες οι ψηφιακές συσκευές, όπως tablet, τηλεοράσεις και smartphone εκπέμπουν μπλε φως που αφυπνίζει τον φυσικό ρυθμό του σώματός μας. Έγινε έρευνα που δείχνει ότι η έκθεση στο μπλε φως για μεγάλο χρονικό διάστημα πριν από τον ύπνο μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να δυσκολευτούν να κοιμηθούν αλλά και να ξυπνήσουν.

 

3. Βάλτε μουσική για να ξυπνήσετε το παιδί σας.

 

Η μουσική μπορεί να είναι ένας  χαλαρωτικός τρόπος για να ξυπνήσετε αντί για ένα έντονο ήχο ξυπνητηριού. Μπορείτε να βάλετε ένα ραδιόφωνο στο δωμάτιο του παιδιού σας για να παίξετε τον αγαπημένο του σταθμό ή ακόμα και να δημιουργήσετε μια λίστα αναπαραγωγής με τα τραγούδια που τους αρέσουν περισσότερο. Αυτό σίγουρα θα κάνει τη διάθεσή του καλύτερη και θα το βοηθήσει να ξεφύγει από το συνηθισμένη πρωινή γκρίνια.

 

4. Βάλτε το αγαπημένο τους οπτικοποιημένο βιβλίο.

 




Αυτός μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξυπνήσετε το παιδί σας επειδή ένα ηχητικό βιβλίο θα κεντρίσει το ενδιαφέρον τους και θα το κάνει να σηκωθούν από το κρεβάτι. Επιπλέον, μπορούν να συνεχίσουν να το ακούνε ενώ ντύνονται και παίρνουν πρωινό.

 

5. Σχεδιάστε έναν πίνακα με πρωινή ρουτίνα για να κάνετε όλη τη διαδικασία πιο διασκεδαστική.

Ένας πίνακας πρωινής ρουτίνας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να διατηρήσετε το παιδί σας εστιασμένο στις δραστηριότητες που πρέπει να κάνει τα πρωινά. Θα βοηθήσει το παιδί σας να προσαρμοστεί στο ξύπνημα, κάνοντας τις πρωινές δουλειές μια πραγματική αποστολή υπερήρωα. Μαζί, μπορείτε να σχεδιάσετε ένα γράφημα που περιλαμβάνει εργασίες όπως το πλύσιμο, το ντύσιμο, το πρωινό και η παραλαβή του σακιδίου και του κολατσιού τους.

 

 

6. Μετατρέψτε το ξύπνημα σε παιχνίδι.

Μπορείτε να κάνετε όλη τη διαδικασία της αφύπνισης πολύ πιο διασκεδαστική μετατρέποντάς την σε παιχνίδι. Επιπλέον, θα μειώσει σημαντικά το άγχος και την ανάγκη να συζητήσετε με το παιδί σας. Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας για να δημιουργήσετε διαφορετικά παιχνίδια και το παιδί σας δεν θα παραπονεθεί ποτέ για ξυπνήσει ξανά.

7. Ξυπνήστε το παιδί σας με τη μυρωδιά του αγαπημένου τους πρωινού.

Απλώς φανταστείτε πόσο καλή θα είναι η διάθεση του παιδιού σας κατά τη διάρκεια της ημέρας εάν το πρωί του ξεκινήσει με το αγαπημένο του φαγητό! Και η μυρωδιά του σε όλο το σπίτι θα τους κάνει να σηκωθούν από το κρεβάτι το συντομότερο δυνατό.

 


8. Δώστε τους λίγο χρόνο να ξυπνήσουν προσφέροντας πρώτα ένα ποτήρι χυμό.

Το ξύπνημα το πρωί δεν είναι εύκολη δουλειά, ακόμη και για ενήλικες, και τα παιδιά μπορεί να αισθάνονται πραγματικά έξω από τα νερά τους αμέσως μετά έναν πολύ βαθύ ύπνο τόσο. Δίνοντας τους το αγαπημένο τους ρόφημα κατευθείαν μετά το ξύπνημα μπορεί να τους δώσει κάποιο χρόνο να «ενεργοποιηθούν».

9. Χρησιμοποιήστε το κατοικίδιο ως ξυπνητήρι.

Εάν το παιδί σας έχει ένα αγαπημένο σκυλί ή γάτα, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να το ξυπνήσετε. Απλώς βάλτε το στο κρεβάτι τους και δεν θα τους αφήσει καμία πιθανότητα να κοιμηθούν περισσότερο γλείφοντας το πρόσωπό τους, πηδώντας και πολλά άλλα.

 

10. Αφήστε το παιδί σας να βιώσει τις φυσικές συνέπειες της καθυστέρησης.

Μόλις η πρωινή ρουτίνα του παιδιού σας έχει ρυθμιστεί, κάντε το να νιώθει την ανάγκη να την ακολουθήσει. Για παράδειγμα, μπορείτε να αντισταθμίσετε μια συγκεκριμένη τιμωρία για το όταν δεν ξυπνάει εγκαίρως, όπως να του απαγορεύσετε να βρεθεί μπροστά από την οθόνη για μια ημέρα. Τα μεγαλύτερα παιδιά, μπορείτε να τα αφήσετε να αργήσουν για το σχολείο, ώστε να νιώσουν άβολα μπροστά από τον δάσκαλό τους.

11. Μην ενισχύετε το δράμα.

Το να σηκώσεις το παιδί σου από το κρεβάτι μπορεί να είναι πολύ δύσκολο. Ωστόσο, δεν θα το επιτύχεις αν επιλέξεις να ξυπνήσεις το παιδί σου φωνάζοντάς του. Αντίθετα, κάτι τέτοιο θα οδηγήσει μόνο σε αδιαφορία και θα χάσουν οποιοδήποτε κίνητρο ή επιθυμία να σηκωθούν.

 

12. Βεβαιωθείτε ότι κοιμούνται αρκετά.

Ανάλογα με την ηλικία του, ένα παιδί απαιτεί συγκεκριμένο χρόνο ύπνου. Ένα μικρό παιδί χρειάζεται περίπου 11-14 ώρες ύπνου το βράδυ, ενώ ένα παιδί προσχολικής ηλικίας απαιτεί 10-13 ώρες – και τα παιδιά ηλικίας 6-13 πρέπει να λαμβάνουν κατά μέσο όρο 9-10 ώρες ύπνου ανά διανυκτέρευση. Ένα παιδί που δεν κοιμάται αρκετά σίγουρα θα έχει πρόβλημα να ξυπνήσει.

Διαβάστε περισσότερα
Αφήστε το σχόλιο σας:
True.gr